Booklight

En sådan här ska jag köpa mig. En liten liten lampa som man fäster i boken man läser. Hur smart är inte de? Perfekt när du är ute och reser och lampan ovanför dig på tåg eller flyg inte fungerar. Eller så kanske resenären bredvid dig sover och du vill inte väcka han eller hon. Eller så kanske du sitter i en bil någonstans över världen med en resa framför dig och mer än gärna skulle vilja döda tiden med en bok. Eller så kanske du har det som jag. En sambo som inte kan somna om lampan är tänd medan en själv gärna vill läsa innan sova.

Hade det problemet igår. Försökte läsa med hjälp av ljuset ifrån min mobils skärm men det gick inte så bra. Så en sådan här ska jag införskaffa mig snarast. Jag har sett att de finns i stan men är du också intresserad så kan du finna sådana här bland annat här.

Kommentera

