Jag kan inte sova!

Jag har suttit här i flera timmar nu. Uppdaterat och skrivit om böcker jag läst. Jag kommer inte att kunna skriva om alla böcker jag läst i hela mitt liv. Det är många och så väl kan jag inte komma ihåg vad jag tyckte och kände om böckerna. Så jag skriver endast om de böcker jag faktiskt kommer ihåg. Sen så kommer det ju att komma in nya så fort man läst ut en bok och förhoppningsvis i framtiden vill läsare hjälpa till. Vi får väl se. Vilka jag har skrivit i kväll får ni se en annan dag. Har skrivit massor och lagt i utkast så att det inte ska bli helt stilla här på bloggen.

Har världens halsbränna i alla fall och känner att klockan börjar bli allt för mycket så ska trycka i mig lite mat och sedan krypa ned bredvid min älskade. Förhoppningsvis sover han redan, då kan jag tända lampan och läsa några rader innan jag ska sova. Det hade vart gött. Men först mat.

Under kvällen har jag upptäckt hur svårt det är att kategorisera böcker. Har ni tänkt på det? Jag försöker titta på olika bokhandlar hur de kategoriserar men de flesta jag skrivit om på bokia  kategoriseras som ”övrig skönlitteratur” medan på adlibris kategoriseras de inom alla möjliga olika typer av kategorier. Tänk om det kunde vara så enkelt att den är en deckare och den en roman.

Apropå det. Någon som kan förklara för mig vad skillnaden är på deckare, thriller och romaner?

Kommentera

