Kirurgen

Av Tess Gerritsen

Originaltitel: The Surgeon
Antal sidor: 347
Läst på Språk: Svenska
Format: Inbunden
Serie: 

”Dr Catherine Cordell som för två år sedan överlevde ett möte med kvinnomördaren Andrew Capra, en särdeles grym våldtäktsman och knivmördare. Men det var i Savannah det och Catherine sköt ihjäl Capra och började ett nytt liv i Boston. Fast om Capra verkligen är död är det nu någon som börjat härma honom, för liknande mord börjar på nytt i Boston. Och även denna gång är mördaren ute efter dr Catherine. Men vem? Och varför?”


Tess var en av mina favoriter när jag var yngre. Idag tycker jag mest att hon borde lära sig att utvecklas. Nu har jag dock inte läst hennes senare verk men de fem första böckerna har jag läst. Alla handlar om en kvinnlig person inom sjukvården. Det blir något enformigt tyvärr. Men nu så ska jag ju bara bedömma denna bok. Den är bra det är den och har ett par magstarka bitar jag måste varna för. Tess är duktig på att skriva levande och därför tycker jag att boken förtjänar fyra stjärnor.

Kommentera

