Alla var där

Av Lauren Weisberger

Originaltitel: Everyone worth knowing
Antal sidor: 384
Läst på Språk: Svenska
Format: Pocket
Serie: 

”Bette är 27 år, smart, söt, rolig och uttråkad. När hon bryter det långvariga förhållandet med sin pojkvän bestämmer hon sig för att det är dags för förändring. Ett oväntat möte slungar henne in i en ny karriärbana som festfixare. När hon hamnar i de coola Manhattan-kretsarna kan hon knappast fatta vilket flyt hon har haft. Plötsligt är världens hetaste stad hennes egen lekplats och vilka leksaker sedan!
Men snabbare än det går att säga Manolo Blahnik faller allting sönder bit för bit. Bette inser att hon är ett villebråd för en ökänd playboy och plötsligt huvudperson i alla skvallerspalter. Det gör hennes chef entusiastisk men hennes nära och kära är inte lika roade Flickan de kände med smak för smäktande kärleksromaner, usel 80-talsmusik och skräpmat är på väg att bli en i raden av dessa Park Avenue-prinsessor. Just när Bette känner sig som mest klämd av sitt dubbelliv kommer räddningen från oväntat håll.”


Författaren till ”Djävulen bär Prada” och ”Diamanter är för evigt” som tydligen ska vara två riktigt bra böcker som är ett måsten. Jag har inte läst någon utav dem och jag började nog lite fel. För efter att ha läst denna så känner jag faktiskt inte för att läsa de andra böckerna heller. Tyvärr. Jag tycker den var lite jobbig. Jag kan tyvärr inte förklara varför utan att avslöja något ur boken. Men måste ju säga att kärlekshistorian, å ja. Underbar. Hade det inte vart för den så hade boken inte fått betyget jag gett. Vill du ha något lätt läst så du inte behöver överanstränga dina hjärnceller så kan jag rekommendera denna men är du som jag som vill dyka in i en annan värld och gå runt och inte kunna tänka på annat än just den boken så, nej. Tyvärr.

One thought on “Alla var där

  1. andréa 10 mars, 2011 kl. 07:50 Reply

    The Devil Wears Prada är betydligt bättre, gillade inte alls den här.

Kommentera

