Marimis gåva

Av Barbara Wood

Originaltitel: Sacred ground
Antal sidor: 343
Läst på Språk: Svenska
Format: Inbunden
Serie: 

”Erica är arkeolog och ansvarar för utgrävningen av en hittills okänd grotta utanför Los Angeles. Hon blir personligen engagerad då man i grottan finner ett flera tusen år gammalt kvinnoskelett och en märklig väggmålning. Vem var den kvinna som för så länge sedan bebodde denna plats? Men Erica får snart problem; Jared Black, indianernas representant, gör allt för att stoppa utgrävningen – ändå är hon märkligt attraherad av honom … Och ju fler fynd Erica gör i jordlagren, desto mer övertygad blir hon om att grottans gåta på något sätt rymmer nyckeln både till hennes förflutna och hennes framtid.”


Denna läste jag inte långt efter att jag hade läst Regnbågsormens land. Jag var inne i en period där jag betade av tre utav Barbara Woods böcker. Sedan fick jag inte tag på flera och efter det har hon fallit smått i glömska tills jag startade bokbloggen. Marimis Gåva är en fantastisk berättelse som påminner en hel del om Kate Mosses sätt att skriva. Måste nog snarar säga att om någon härmat här så är det Kate som härmat Barbara. Men sådana kraftiga likheter finns det inte. Men även denna boken utspelar sig på två tider som vävs samman till dagens handling. Lika fantastiskt och välskrivet av Barbara som vanligt.

One thought on “Marimis gåva

  1. Mamma 11 mars, 2011 kl. 10:43 Reply

    Den här har jag läst och den är jätte bra. Har läst några av Barbara Wood och dom jag har läst har alla varit bra🙂

Kommentera

