Våta spår

Av Katerina Janouch

Originaltitel: Våta Spår
Antal sidor: 341
Läst på Språk: Svenska
Format: Pocket
Serie:

En död man ligger naken i Katty Lundströms badkar och kroppen måste bort innan någon annan upptäcker den. Strax därefter upptäcker hon själv, att någon har gömt något i hennes byrålåda.
Hennes dotter Liv dras med sina egna problem – skolan är tråkig, hennes pojkvän sextokig och hennes mamma är pinsam. Hon känner för att plötsligt ge sig av och lämna allt bakom sig.”


Jag är inte så förtjust i nordiska författare eller böcker som utspelar sig i norden. Därför blev jag smått irriterad när jag upptäckte att boken till och med utspelade sig i Sverige men då hade jag redan den hemma och för lat för att skicka tillbaka. Å tur var väl de för den var överraskande bra. Även om den inte ändrat min åsikt när det gäller nordisk litteratur så kan jag ändå rekommendera den. Men kan tyvärr inte ge mer än 3 stjärnor för jag störde mig som fan på en utav bokens karaktärer. Det var vissa gången jag var tvungen att lägga ifrån mig den för att inte koka över.

Kommentera

