Regnbågsormens land

Av Barbara Wood

Originaltitel: The Dreaming
Antal sidor: 465
Läst på Språk: Svenska
Format: Inbunden
Serie:

”Joanna kommer till Australien 1871 för att finna en bit mark hon ärvt, och för att utröna en hemlighet. Hennes mor har ända fram till sin död plågats av syner och drömmar från sin tidiga barndom i Australien. Något hände då, något hon inte mindes. Och nu har Joanna börjat drömma om en mystisk mörkhyad kvinna, om hotfulla vildhundar, om en jättelik regnbågsfärgad orm …
För att rädda sig själv och kommande generationer beger sig Joanna till sist in bland de gåtfulla aboriginerna — kanske kan hon själv häva den förbannelse hon tror drabbat dem.”


Jag älskar böcker som utspelar sig i Australien. Kanske för att jag så gärna själv vill åka dit och genom böcker är ett sätt för mig att resa. Det är många år sedan jag läste denna bok men kommer än i dag så väl ihåg vad den handlade om och vilka känslor den gav mig. Inte behöver jag väl nämna så mycket om Barbara och hennes sätt att skriva på. Hon är världskänd och en utav världens bästa kvinnliga författare och väldigt känd i Sverige. Regnbågsormens land är spännande och otroligt nervpirrande. Jag mer eller mindre streckläste den och kände en lättnad när jag väl läst ut den. Vanligtvis känner jag smått sorg när en bok tar slut men minns det var lättnad när det gäller denna. Lättnad över att äntligen fått veta.


2 thoughts on “Regnbågsormens land

  1. Mickan 15 mars, 2011 kl. 00:37 Reply

    Den lät spännande!🙂

    Japp, jag använder wordpress.🙂 Jag ska berätta vad pingback är, eller vad jag tror att det är iaf. Om du/eller någon annan för den delen länkar till ett inlägg i din blogg så får du en kommentar i inlägget som blev länkat där det står en liten textsnutt t.ex. ”Jag läste om boken hos Marica, vill du få mer info kolla här (länken till inlägget)”. En automatisk kommentar om någon skriver om ett inlägg i din blogg helt enkelt. Denna funktion går att stänga av, det har jag gjort. Jag refererar ju ibland till gamla inlägg och då slipper jag de extrakommentarerna i just det gamla inlägget.

    Tack så mycket. Roligt att höra. Jag har haft glasögon sen jag var liten, har ett brytningsfel. Men jag använder bara glasögonen när jag sitter vid datorn, läser osv.
    Jag tror nog du passar bra i glasögon också.😉

    Min helg har varit jättebra. Lugn och skön.🙂 Men snart är det dags för två jobbnätter igen. Hur har din helg varit?
    Kramar

  2. Fanny 15 mars, 2011 kl. 06:21 Reply

    Sv: ja ha blommor i nacken och en text där det står life is what you make it, och sedan en fjäril på handen och blommor på handleden, inte riktigt samma stuk men ska blandannat göra en pinuppa på handleden och fixa iordning min fjäril o sätta många fjärilar där!🙂 ska göra om det runt den sista! =)

    haha låter helt okej du ju! själv känner ja mig så gammal nu för tiden att ja knappt orkar festa, absolut att umgås med folk o dricka lite öl osådär, men krogen är inget ja skulle klara av😛 haha!

    jo helgen min va faktiskt riktigt bra, umgicks med pojkvännens polare på fredagen o bara hade de skoj, o i lördags tog vi det lugnt, va blandannat ute hos hans bror o hälsade på hemma hos hans familj, o sedan i söndags va det middag hemma hos min mamma! så det va trevligt🙂

    Kram.

Kommentera

