Champagneflickan

Av Caroline L Jensen

Originaltitel: Champagneflickan
Antal sidor: 336
Läst på Språk: Svenska
Format: Pocket
Serie:
”Champagneflickan en svensk strippa berättar är den sanna historien om hur en ung svensk kvinna på grund av olyckliga omständigheter hamnar i sexindustrin i Köpenhamn och försörjer sig som strippa, ända till dess att en av hennes arbetskamrater blir brutalt mördad. Det är en nyanserad och inträngande skildring av en verklighet som omges av både många fördomar och romantiska föreställningar. Här får vi veta hur det verkligen är att arbeta på en strippklubb och umgås med personer i den undre världen.”


Denna kan jag rekommendera. En fantastiskt äkta och ärlig bok om hur saker och ting går till bakom stängda dörrar i både Sveriges samhälle och i Danmarks mörka små vrån. Jag blir smått förälskad i Caroline och hennes sätt att ta sig igenom saker och ting men det kan inte ha varit lätt. Även om hon nämner lite utav det så är det inte det boken handlar om. Hon koncentrera sig inte på allt de jobbiga och känslomässiga hon vart med om utan också det spännande och mindre spännande sakerna hon upplevt.

Denna boken påverkade mig så pass att en gång när jag sov så skulle min kära sambo ge mig en puss när han la sig, tydligen hade jag tryckt undan ansiktet hans, vridit bort mitt och sagt att han inte har köpt champagne till mig. Haha. Ja så kan de gå.😉 (Note: champagne är för övrigt bland de värsta drickbara jag vet)

One thought on “Champagneflickan

  1. […] Andra bokbloggare om ”Champagneflickan”: Bokmania Boktipset Angos bok- & filmblogg I min hylla […]

Kommentera

