Okänd dotter

Av Lisa Gardner

Originaltitel: The Other Daughter
Antal sidor: 352
Läst på Språk: Svenska
Format: Inbunden
Serie: 

Vad du inte vet kan döda dig!

I Texas en seriemördare står inför dödsstraff och med i graven tar han identiteten till hans enda barn.
I Boston en nio-årig flicka hittas övergiven som därefter tas hand om av ett rikt ungt par. 20 år senare, anser Melanie Stokes sig själv lyckligt. Fram till…

Melanie har förlorat minnet och kommer inte ihåg något ifrån sitt tidigare liv innan hon kom till familjen Stokes. Men nu vill någon ge dem tillbaka även om de innehåller Familjen Stokes största och mörkaste hemligheter. I sökandet efter sanningen om sig själv stöter hon på två till synes helt oberoende händelser som skedde för 20 år sedan. Hon jagar varje skugga efter hennes riktiga identitet och hamnar i en farlig explosion av sanningen. Melanies liv sätts på spel och hon fruktar att familjen hon älskar mest är de människor hon kan minst lista på.


Detta är en av mina favorit böcker från Lisa Gardner och om jag inte minns fel också en av de första jag läste. Jag älskar historian och kommer ihåg än idag vad som skedde i boken, vilka bilder i huvudet jag fick över människor och omgivning. Vilka känslor den väckte och vilken sorg jag kände när jag läst sista sidan och inser att det är slut.


Kommentera

