Dödens timma

Av Lisa Gardner

Originaltitel: The Killing hour
Antal sidor: 364
Läst på Språk: Svenska
Format: Pocket
Serie: 

Varje gång han slog till, tog han två offer.

Han väntade, minut efter minut, på att första kroppen skulle upptäckas. Kroppen med gömda ledtrådar som leder till offer nummer två som går en långsam men säker död till mötes. Klockan tickade och polisen var aldrig där i tid. Åren har gått men för mördaren har tiden stått stilla. Två flickor har försvunnit igen… klockan tickar och spelet har åter igen börjat. FBI-agenten Kimberly Quincy vet att mördarens tidsfrist kan hållas men för att slå en ond kriminell i hans eget spel han byggt upp med obegränsat av tid, krävs det att bryta en regel eller två.


Lisa Gardner var i tonåren min absoluta favoritförfattare. Hennes sätt att skriva verkliga berättelser med händelser som smått kryper sig under huden på en var en fantastisk avkoppling ifrån vardagen. Just denna boken är väl läsvärd men inte så mycket mer än det. Lite lammet tystnar vibbar och det kändes som att man både läst och hört allt förut.

One thought on “Dödens timma

  1. Mickan 19 mars, 2011 kl. 22:54 Reply

    Låter som en spännande bok.
    Kul att åka till Venedig också förresten.😀

    Hehe, bra att hålla vad man lovar iaf.🙂 De blev nog glada att du kom dit.🙂

    Klart jag får åka hem mellan jobbnätterna. Jag bor ju i samma stad.🙂 Förut jobbade jag i en annan stad och då var jag tvungen att sova över om jag jobbade kväll ena dagen och dag nästa eftersom jag inte tog mig hem på kvällen. Så det är himla skönt att slippa pendla.

    Hoppas du har en bra helg!
    Kramar

Kommentera

