The winter ghosts

Av Kate Mosse

Originaltitel: The winter ghosts
Antal sidor: 304
Läst på Språk: Engelska
Format:  Pocket
Serie: 

Året är 1928 och Freddy Whatson sörjer fortfarande sin bror som försvann i första världskriget. Freddy är ute på en resa i södra frankrike när han tappar kontrollen över sin bil i en snöstorm. Han söker efter skydd i en närliggande by där han också möter en vacker och mysterisk kvinna. De spenderar natten tillsammans pratandes om krig och kärlek. Men vid gryningen har Fabrissa försvunnit och Freddy förstår att han nu håller nyckeln till en gammal historia djupt inne i bergen som väntat i 700 år på att få avslöjas…


Underbara underbara Mosse. Jag älskar henne för hon har en underbar förmåga att fånga en som läsare i historia och mystiska berättelser som alltid lämnar ett spår kvar hos en. Jag kan med glädje berätta att denna boken nu äntligen har kommit ut på svenska och då heter ”Vintervålnader”, men jag orkade inte vänta tills dess så jag köpte den på engelska. Boken är inte tjock och väldigt lättläst engelska. Jag saknar dock lite de som är så typiskt för Mosse. Att väva samman historierna mer och kanske lite mindre självömkan och mer händelser. Dock så är jag tacksam över att hon sparat in betydligt på onödiga detaljer i denna boken.

