The Tabasco Empire

För några dagar sedan såg jag en dokumentärliknande avsnitt på tv som handlade om hur Tabasco tillagas och om dens historia. Efter det avsnittet var jag bara tvungen att springa och köpa en flaska och sedan dess har jag haft värsta cravings och testar Tabasco både i och på allt. Kan ju inte säga att allt blir gott men jag testar ju.😛

Av ren nyfikenhet kollade jag upp om det finns en bok om Tabasco och tjii det gör det. Så är du intresserad så här kommer ett tips. Jag ska nog läsa den tror jag. Inte för att den handlar om Tabasco utan för att företaget blev så himla stort och det finns ingen annan typ av peppar sås som Tabasco då pepperna de använder växer endast på Avery Island, Louisiana.


5 thoughts on “The Tabasco Empire

  1. Mamma 23 maj, 2011 kl. 03:56 Reply

    Ha ha Du är rolig du😀
    Jag har aldrig haft tabasco cravings och kommer nog aldrig få det heller😉 men du har ju alltid varit för starka kryddor men jag hoppas att du kommer på något bra som du kan göra som du tror att jag kommer tycka om när vi träffas.

    Det enda jag använder Tabasco till är ju den där såsen jag gör när man ska göra kebab.

    Kram

    • Marica 23 maj, 2011 kl. 09:14 Reply

      Hehe men jag får sådana där cravings då och då. Senast så hade jag ost. OST ost ost i alla dess former. Före det så hade jag majonnäs och före de så var det ägg. Sen kommer jag inte ihåg något mer men brukar få något som är enkelt och går att använda till det mesta. Å jo Jalapenos cravings är något jag får då och då. Jag upptäckte under en sådan att macka med ost och jalapenos är sjukt gott faktiskt. Haha. Låter som att jag vore konstant gravid med mina konstiga cravings men sån är inte fallt.😛

  2. Mamma 23 maj, 2011 kl. 09:35 Reply

    Ha ha jag vill vara först efter Mikael att höra om du är med barn🙂
    Jag har många cravings men det är ju lite mera normala saker och inte så där konstiga som du har ha ha

    • Marica 23 maj, 2011 kl. 09:51 Reply

      Klart att du blir den första att få veta när det sker. Efter Micke då. haha😀
      Ja jag är inte ju inte så normal egentligen så därför lär jag väl inte få särskilt normala cravings heller. Höhö

      • Mamma 24 maj, 2011 kl. 09:40

        Ingen av oss är väl normal egentligen, vi har ju alltid haft och gjort konstiga saker ha ha.

        Ja självklar ska Micke vara den som får höra först🙂

Kommentera

