Glädjande nyheter!

Jag är hopplöst för seg när det gäller att hålla mig uppdaterad om vad som sker inom världen av media. Men jag snubblade precis över en artikel när jag letade information om ”månadens författare”. Boken ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann” kommer att bli film. Fattar ni vad glad jag är. Jag hoppas bara att de lägger ner mycket pengar på denna filmen för boken har så mycket potential och för att göra den rättvisa behövs det pengar.

Felix Herngren har fått äran att regissera filmen. De ska produceras av NICE ENTERTAINMENT och FLX FILM. PONTAS Literary & Film Agency i Barcelona har sålt rättigheterna. Inspelning av filmen planeras preliminärt till sommaren 2012.

Wow jag längtar. Fantastiskt. Ingen har väl missat att boken är en av mina största favoriter. Har du inte läst den? GÖR DET!

 

Min recension på boken kan du läsa här.

2 thoughts on “Glädjande nyheter!

  1. Mamma 9 juni, 2011 kl. 14:35 Reply

    Fan vad häftigt :-)) Jag håller på att läsa den nu men jag hoppade även in med Patrik Sjöbergs emellan men jag tycker hundraåringen är jätte bra hitills🙂

  2. Mamma 9 juni, 2011 kl. 14:35 Reply

    Snyggt det vart efter ändringen förresten🙂

Kommentera

