Lite utav allt

Blir tyvärr inte mycket läsande här omkring just. Har massor att göra på jobbet så hinner inte lyssna på ljudböcker heller. Massor av planer också så all min tid går åt till smbon min och vänner. I helgen kommer svärmor så då blir det inte mycket läsa då heller och helgen efter åker jag bort. Sen har väl ingen missat vad som skett i Oslo och på Utöja?

 

Jag bor inte långt ifrån Oslo och även om inte vi här drabbats på samma sätt så märker vi av följderna. Det är poliser ute hela tiden och vid Sverige båten står de beväpnade med gevär och lika så på flygplatsen. Man kan även se deras ”vapen buss” som jag kallar den åka runt fullt beredda. Det är en liten buss som de poliser som är extra utbildade för att få bära vapen har sidan intryckningsvapen när de ska göra ett tillslag. Som norska S.W.A.T. I Norge så bär nämligen inte en vanlig polis vapen så sker något måste de ringa efter förstärkning eller gå in i fysisk kamp.

 

Såg nyss färdigt filmen 50 first date och jag hade glömt hur härlig den filmen är egentligen. Haha. Så det var fin avslutning på en bra dag. Bara två dagar till helg nu. I morgon efter jobb ska jag och en väninna på en revy som vi fått gratisbiljetter till. Inte helt fel det heller.

 

Men nu vet ni att jag lever i alla fall.

Hade

Kommentera

