Öppna ögonen!

I går på bussen hem såg jag en kille sitta och läsa en bok som hade ett väldigt intressant bokomslag. Jag lyckades kika fram vem författaren var och skrev ned det för att senare kolla upp denna författare. Han heter James Rollins. Kan inte finna mycket information om honom på Svenska. Så vitt jag kunnat leta fram så finns det inte en enda av hans böcker på svenska. Bara ett par publicerade på norska och en enstaka på finska. Resterande på engelska. Men genom engelska sidor har jag ändå fått intrycket att han är ganska stor och duktig i sitt skrivande. Han skriver historiska böcker vilket jag älskar och jag bara måste läsa boken nedan som också grabben på bussen läste. Den handlar om mumier, historia och spänning. Lite Indiana Jonse så där. Vad kan bli bättre?🙂 Rollins skriver också böcker för ungdomar och serier för de som föredrar historier som inte tar slut när sista bladet är vänt i första boken.

För övrigt så har han också skrivit en Indiana Jones bok. Dock är det inte han som är ursprungsidékläckaren till hela historien utan det är de George Lucas som är skyldig till.😉

Här är hans hemsida för den som vill veta mer!

Kommentera

