Läslusten tillbaka!

Jag har läst färdigt boken ”Iskall och stenhård” (recension kommer i morgon) så jag var tvungen att kuta till en bokhandel och inhandla en ny. Klarar inte att inte ha något att läsa. Har slut på böcker som jag brukar samla på mig när jag är i Sverige och det är för sent att slänga iväg en beställning till Capris, där jag kan få svenska böcker ifrån. Jag vill inte läsa på Norska och engelska utbudet är väl inte alltid det bästa. Jag åker hem till Sverige om ett par veckor så det blir då att inhandla en ny hög med böcker.🙂 Jag brukar nästan varje gång har lika mycket vikt i böcker som jag har i kläder. Kan man kalla sig läslus då?😛

Jag var i alla fall ute efter två olika författare. Ingen utav de två bokhandlarna jag var på hade någon utav dem på Engelska, (vilket är konstigt då båda är nya böcker) och vi hade inte tid eller ork att springa runt på stan till de andra tre bokhandlarna. Så jag kikade i en bokhandel och fann en till slut. ”Tussen strålande solar utav Khaled Hosseini” fast på engelska, fick följa med mig hem. Det är sällan jag läser sådana här typer av böcker. Jag menar, böcker som är skrivet som en roman med få verkliga händelser och, eller inte är baserad på en specifik person, men samtidigt tar upp viktiga frågor. Så detta ska bli väldigt spännande. Har ju hört att den är väldigt stark och insiktsfull bok som ökar kunskapen och känslorna.

Kommentera

