Mr Poppers Penguins


År: 2011
Längd: 94 min
Språk: Engelska
Trailer: Youtube

I den herlige familiekomedien Poppers Pingviner møter vi Jim Carrey som den travle forretningsmannen Hr. Popper som plutselig arver seks pingviner. Pingvinene forvandler den hypermoderne New York leiligheten hans til et vinter-eventyrland og livet hans får en helt ny vending. Poppers Pingviner ble filmet i et nediset studio med levende pingviner og er en modernisering av den klassiske boken Herr Poppers pingviner av Richard Atwater.

Jim Carrey är en sådan skådespelare man antingen älskar eller hatar. Jag antar att jag älskar honom. Dock tycker jag att han i många filmer blir för överdriven. För mycket. Nästan så att det blir lite frustrerande vissa gånger. Vilket också är orsaken till att det måste gå flera år innan jag kan se en film jag redan sett med honom. Men denna film var helt annorlunda. Han var vuxen, seriös men samtidigt sitt gamla jag. Fantastiskt rolig och verkligen underbar. En lättsam familjefilm som jag tror faller alla i smaken. Sen är det ju ingen snack om saken att Carrey kan komedier.

IMDB Betyg : 5.9     ~     Mitt Betyg:

Kommentera

