Tintin och Enhörningens hemlighet

År: 2011
Längd: 1h 47min
Språk: Engelska
Originaltitel: The Adventures of Tintin
Trailer: Youtube

Tintin och hans hund Milou är ute på nya äventyr efter att Tintin kommit över en vacker båtskulptur. Mer efterfrågad än vad han först trodde och dras snabbt in i en jakt där han själv både jagar och blir jagad. Han slår sig ihop med kaptenen Haddock och de båda söker efter Haddocks förfaders gamla skattkarta som blivit delad i tre och sprid över världen. Och dom är inte dom enda som letar. Filmen är baserad på två utav Tintin-äventyr (Enhörningens hemlighet och Rackham den rödes skatt).

Jag har aldrig varit särskilt intresserad utav Tintin men efter att ha hört en massa gott om denna filmen bestämde jag, min kille och en kollega till mig för att gå och se den på bio. Vanligtvis brukar inte det man hör om filmer stämma överens med vad den levererar men jag vart positivt överraskad. Och jag vet att jag kan säga det samma för de andra två. Mitt tips för er är att gå och se den på bio innan de slutar visa den. För att få den ultimata upplevelsen så ska ni också se den i 3D. Filmen är fantastiskt välgjord ända in på varje hårstrå och att se den i 3D framhävde effekterna ännu mer. Det var inte mycket utav de klassiska 3D eftekterna då det känns som att något ska träffa en i ansiktet men det gjorde ingenting för effekterna räckte och blev över på andra sätt. Massor av humor och spänning. Perfekt för familjer och vuxna med humor. Ett måste för er att se.

IMDB Betyg: 7.8     ~     Maricas Betyg: 

Kommentera

