Hangover 2

År: 2011
Längd: 102 min
Språk: Engelska
Trailer: Youtube

Just som vi nyktrat till är Phil, Stu, Alan och Doug tillbaka. Denna gång är det Stu som är i giftastagen och bröllopet går av stapeln i allas vårt Thailand. Stu tar inga risker utan satsar istället för en svensexa på en trygg, nedtonad bröllopsbrunch. Men han borde veta vid det här laget att ingenting någonsin går som planerat och om Vegas var galet finns det bara en sak att vara säker på; Bangkok är värre?

Ja vad ska man säga? Ettan var ju helt klart bra. Skulle nog ha gett den en 4 i betyg. Men alla vet vi att det är oerhört svårt att göra en uppföljare på en så stor succé film och sedan lyckas med det. Vilket jag tyvärr inte tycker att dom gjorde här. Skådespelarna är lika bra som vanligt och det är inge snack om att dom vet vad dom håller på med. Men handlingen är tafftig och överdriven. Dom försökte för mycket och det räckte tyvärr inte ända fram. Karaktären Alan var också oerhört jobbig och ännu mer överdriven och jag kan säga så här, att bestämmer dom sig nu för att göra ännu en film. Ja då kommer den inte visas på min videoduk så att säga.

IMDB Betyg: 6,8     ~     Maricas Betyg:

One thought on “Hangover 2

  1. Mickan 17 december, 2011 kl. 15:31 Reply

    Hehe. Smaken är som baken. Själv älskade jag båda filmerna.🙂

    För länge sen frågade du vilka serier jag ser på och det är: Being Erica, Secret life of the american teenager, Switched at birth, Grey’s Anatomy, Private Practice, Gossip Girl, Cougar town, Modern Family… Tror inte jag glömde nån nu.😛

    Tack för ditt stöd också. Det har lugnat sig mellan dem nu men jag har inte träffat dem något så jag vet inte vad som skulle sägas då. :S Men, men…

    Ujuj, hoppas du blir frisk snart! Inget kul att vara sjuk… Det tar ju något enormt på orken.
    Tack för grattiset!🙂
    Kram!

Kommentera

