Margin Call

År: 2011
Längd: 107 min
Språk: Engelska
Trailer: Youtube

En thriller som handlar om personer hos en investment-bank som under 24 timmar får bevittna början av en finansiell kris.

Jag och min kära pojkvän har väldigt delade meningar när det gäller denna film. Han tycker den var jätte bra medan jag tycker att den sög. Det var svårt att hänga med vad personerna pratade om då dom pratade mycket siffror så man fick inget bra begrepp om vad dom egentligen snackade om. Det hände inte särskillt mycket heller utan dom pratade och pratade och tillslut kände jag att det var inte ens värt för mig att försöka hålla mig vaken. Så jag somnade 2/3 delar in i filmen  och har inte en tanke på att se slutet på filmen. Tyvärr. Med så många bra skådisar och så högt IMDB betyg (vilket jag inte visste innan vi började kolla) kunde man ju ha väntat sig något annat.

IMDB Betyg: 7,2     ~     Maricas Betyg:  (Den får en stjärna i alla fall bara för att skådespelarna gör ett bra jobb)

Kommentera

