Obehagligt!

image

Jag brukar ofta gå i bokhandlar även om jag redan vet innan att jag inte ska ha något. Dra in doften av alla böcker, titta, känna och läsa. Kanske jag finner någon att sätta upp på önskelistan. Det var under ett sådant tillfälle i dag som jag hitta denna boken.

Den har ett hemskt omslag. Det påminner om tjockare tapetpapper kanske till och med för badrum. Halvfett och obehagligt. Fick ilningar ifrån fingrarna ut i hela armarna. Obehagligt. Hoppas inte detta är något ekologiskt miljövänligt grejs. Då kommer jag aldrig att kunna läsa en bok igen.

Fanns flera med denna typen av omslag. Denna var då värst.

Kommentera

