The Twilight Saga – Samlat inlägg

År:
Film 1 – 2008
Film 2 – 2010
Film 3 – 2011
Film 4 – (2012)

Längd:
Film 1 – 122 min
Film 2 – 124 min
Film 3 – 117 min
Film 4 – (Info kommer)

Språk: Engelska

Trailer:
Youtube  1
Youtube  2
Youtube  3
Youtube  4

Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma. Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington, Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning.

Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

(Beskrivning från första filmen. Passar bra som beskrivning till alla)

Jag samlar alla dessa filmer i ett och samma inlägg för att jag inte tänker ödsla tid och ork på att dela upp dem alla i ett varsitt inlägg. Så bra är dom inte. Har läst de två första böckerna själv. Var helt förälskad i första boken. Men filmerna förstörde och jag vill nu inte läsa de två sista. Även om jag ska se sista filmen bara för att ha sett alla. Jag tycker inte om hur framför allt Bella framstår i filmerna. Hon är inte vad jag uppfattade henne som i böckerna och Edward. Han är inte så grå och trist, sorgsen och tycka synd om mig attityden i boken som han har i filmerna. Filmerna är bra gjorda men all denna hysteri över dem är inte befogad.

Tredje filmen såg vi också på bio som de två första. Totalt bortkastade pengar. Det hände i stort sett INGET förrän de sista 15 minuterna. De bara tulta om kring och väntade i stort sett. Det var några extremt skarpa scener i slutet dock och jag är ganska magstark. Åldersgränsen för filmen diskuterades hett då det skulle tydligen vara några heta sexscener med i filmen. Vi alla tänkte (var det allt) slutet var ju helt klart värre. Helt klart. Kan ju inte berätta i risk för att förstöra för någon som inte sett filmen ännu.

IMDB Betyg: 5,4 – 4,8 – 4,8     ~     Maricas Samlade Betyg:

Kommentera

