Dont be afraid of the dark

År: 2011
Längd: 99 min
Språk: Engelska
Trailer: Youtube

Blackwood Manor ligger omgiven av fantasieggande trädgårdar och prunkande grönska. Här levde naturskildraren Emerson Blackwood med sin son tills den dag då sonen spårlöst försvann. Ett sekel senare flyttar Sally in i Blackwood Manor medan hennes pappa och styvmamma renoverar det gamla herresätet. Uppfylld av känslan att ingen vill ha henne utforskar hon ensam det stora huset och dess omgivningar. Det enda som tröstar och får henne på gott humör är de mystiska rösterna från källaren som säger att de bara vill vara hennes vänner.

Jag är något av en skräckfantast men är så klart väldigt tjejig på den fronten att jag inte kan se skräckfilmer själv, så vida det inte sker mitt på dagen eller jag kan se en komedi eller liknande direkt efter.😛 Vart lite förvånad av att se Katie Holmes i en sådan här typ av film. Men den gick helt över förväntan. Skrämmande och super bra gjord. Sen att jag har ett problem när det gäller skadade tänder och liknande gjorde det hela ännu värre. Ett måste för skräckfantaster. Den är väldigt ”verklig” gjord också.🙂

IMDB Betyg: 5,7     ~     Maricas Betyg:

Taggat:, , ,

Kommentera

