Dream House

År: 2011
Längd: 92 min
Språk: Engelska
Trailer: Youtube

Den framgångsrike bokförläggaren Will Atenton (Daniel Craig) slutar sitt arbete i New York City för att tillsammans med sin fru Libby (Rachel Weisz) och deras två döttrar, slå sig ner i den lilla pittoreska staden i New England. Samtidigt som de gör sig hemmastadda i sin nya omgivning, upptäcker de att deras perfekta hem har varit föremål för ett par brutala mord på en mamma och hennes barn flera år tidigare. Alla i den lilla staden är övertygade om att mordet utförts av mannen i huset – som överlevde.

När Will undersöker tragedin, finner han bara en ledtråd som kommer från grannen Ann Paterson (Naomi Watts), som också var den enda som verkligen kände den mördade familjen. När Will och Ann tillsammans lägger ihop pusselbitarna om vad som hänt, ser de snart vilken katastrof som väntar dem…

Filmen var inte alls så som jag först hade förväntat mig. Jag hade väntat mig en klassisk skräck film där en familj flytta in i ett hus, något är fel mer huset, massa skrämmande händelser, blod, mord och allt det där klassiska. Men filmen har verkligen en annorlunda och helt oväntad twist. Killen min tyckte givetvis att det var en superdålig film men jag gillar den. Bra skådispelare, bra miljö och en historia som överraskar en. För den som vill bli helt överraskad, föreslår jag att du inte ser trailern.

IMDB Betyg: 5,7     ~     Maricas Betyg:

Taggat:, , , ,

Kommentera

