Filmatisering – hundraåringen som klev…

9 Juni förra året skrev jag att jag snubblat över en artikel att en av mina favoritböcker ska bli film. Nämligen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Enligt rykten på internet så ska snart filmningen börja och på jonasjonasson.com under media står det och jag citerar ”Allan Karlsson, the main character in the best selling novel The Centenarian, will be played by Robert Gustafsson” Jag är lite smått kluven när det kommer till att han fått rollen. Tror att han skulle vara fantastiskt bra, så länge inte hans, humm hur ska jag säga, ganska överdrivna humor blir allt för synlig. Nog är Allan en karaktär som är humoristisk men han själv vet liksom inte om det. Han bara är det. Samt en lugn person som tar saker och ting som det kommer. Nog är Robert en god skådespelare så kanske han kan som man säger ”pull it off”. De räknar med att i december 2013 ska den ha premiär. Jag hoppas innerligt att det sker tidigare och att jorden inte hinner gå under nu i december 2012.😉 För jag måste bara få se resultatet.

Vad tror du!
Kommer det att bli en lyckad film?
Passar Robert Gustafsson i rollen som Allan Karlsson?
Vad tycker du om boken? Här kan du läsa min recension.
Vad ifrån boken vill du helst se i filmen?


Bilden lånad av hd.se

Taggat:, , , , ,

2 thoughts on “Filmatisering – hundraåringen som klev…

  1. Boktrollet 22 april, 2012 kl. 21:25 Reply

    SV: Ja den är verkligen bra så det tycker jag att du ska göra köp då och första delen. Visst det är en fristående och handlar om olika personer men vissa personer återkommer i de båda böckerna så passa även på att köpa Nattens Begär. Lika bra den!🙂

  2. Vargnatts bokhylla 24 april, 2012 kl. 10:48 Reply

    Svar: Ja jag håller med, Dean Koontz är lite lättare än King. Men jag gillar båda två väldigt mycket🙂. Jag har inte hunnit så långt i Staden som försvann ännu, mest pga en elak huvudvärk😦. Men nu verkar den ha försvunnit så idag efter plugg och städ ska det väl bli en del läst!🙂
    Haha ja de flesta som läst Röd drake och de böckerna kan jag tänka mig har gjort det för flera år sedan, jag är lite efter😛. Vilken av filmatiseringarna av den har du sett? Eller båda kanske?

    Hm, jag skulle aldrig ha sett Robert Gustafsson som Allan när jag läste Hundraåringen.. men det kan nog bli bra, om han inte gör det för överdrivet precis som du skriver🙂.

Kommentera

