The Smurfs

År: 2011
Längd: 103 min
Språk: Engelska
Trailer: Youtube

Den elake trollkarlen Gargamel jagar Smurfarna ut ur deras by och får dem att falla genom en portal som tar dem till vår värld, en port som bara öppnas en gång varje ”blå måne”. Smurfarna upptäcker att de har fastnat mitt på Manhattan, och de måste frammana en riktig blå måne för att kunna ta sig hem igen, innan Gargamel hittar dem.

En skön film för familjen och jag tror barn älskar den. Kul att se Neil Patrick Harris i en sådan här typ av film. Sedan jag såg han i en utav Harold and Kumar filmerna samt de spröda avsnitten av How i met your mother har jag blivit mer och mer förtjust i hans skådespelar kunskaper. Hade gärna velat se lite mer humor på ett eller annat sätt men vet att det kan vara svårt när filmen ska anpassas till en hel familj. Men de har lyckats tidigare med bland annat Shrek, Tangled och Gnomet and Juliet så vet att det inte är helt omöjligt, Utsikterna för en två är lovande och hoppas att dom gör en till film. Det hade varit roligt.🙂

IMDB Betyg: 5,3   ~  Maricas Betyg:

Taggat:, , , , , , ,

One thought on “The Smurfs

  1. Boktrollet 22 april, 2012 kl. 19:30 Reply

    Jag hyrde den häromdagen faktiskt. Tyckte den var väldigt mysig och den där Happylåten fastnade på hjärnan så den går jag fortfarande och nynnar på. Var det bara jag som störde mig lite på hur ”Gargamel” uttalade The Smurfs?

Kommentera

