20 Frågor om mig och böcker!

Om mig
1. Hur gammal är du om fem år? 28.

2. Hur lång är du? 168 enligt passet.

3. Vilken hårfärg har du? Mörk brunt på gränsen till svart.

4. Vilken ögonfärg har du? Blåa.

5. Vad är din favoritmat? Älskar kinesisk och japansk mat men också thailändsk. Stark mat är ett måste. Men den absolut bästa är min egen. Är bra på att laga mat om jag får säga det själv.😉

6. Har du några laster? God mat, böcker, choklad, datorn.

7. Vart bor du? I Norge men jag är född och uppvuxen i Sverige.

8. Vad är ditt civilstånd? Sambo och förlovad med en fantastisk man.

9. Vilken av dina drömmar har du uppfyllt? En resa till Venedig i Italien som jag gjorde 2011.😀

10. Vad är din morgon och kvällsrutin? Morgon – Vaknar, kliver upp, toa, borsta tänder, tar piller, smink och kläder och sist frukost. Kväll – Varvar ned vid datorn eller vid tv:n. När jag lägger mig så på toa, borstar tänder, av med sminket, lägger mig, läser i någon timme och sen sova.

 

Böcker
1. Vilken bok läser du just nu? Grottbjörnens folk utav Jean M. Auel.

2. Vilken är den senaste boken du läste färdigt? Påven Johanna utav Donna Woolfolk Cross

3. Vilken är din favoritbok? Oj har flera stycken men om jag var tvungen att välja en så måste det nog bli Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

4. Vilken bok står högst upp på din önskelista? Oj det var svårt. Kanske Nattens Lekar utav Sherrilyn Kenyon för den blev jag väldigt intresserad av efter att upptäckt den i en annan bokblogg och läst en del recensioner.

5. Pocket eller inbunden? Pocket av den anledningen att jag får fler böcker för samma summa, samt de är enklare att ta med sig. Men böcker som betyder något speciellt för mig köper jag gärna i inbunden.

6. Bästa boktillbehören? Jag har aldrig varit mycket för pocketfodral eller liknande, men har en magnet bokmärke som är super bra, samt en liten läslampa så jag enkelt kan läsa på resa eller när sambon sover.

7. Skulle du vilja skriva en egen bok en dag? Ja absolut.

8. Hur många böcker läser du på en månad? Å det är olika. Beror helt på hur många sidor en bok är på, hur stor texten är, om den är svår eller lätt att läsa, om jag känner mig knuten till boken och blir sugen på att läsa, om jag har tid och orkar. Men läser gärna varje kväll så blir väl minst en bok i månaden.

9. Vilken bok vill du helst se som film? Hundraåringen blir ju till film men någon som jag läst och gärna vill se som film skulle väl kunna vara någon utav Kate Mosses böcker eller kanske Lee Childs serie om Jack Reacher.

10. Vad önskar du dig? Att det fanns en bokcirkel här där jag bor där man kunde träffas typ en gång i veckan eller månaden och diskutera böcker. Det hade varit kul att dela mitt bokintresse med någon här där jag bor.🙂

 

 

Taggat:, , ,

2 thoughts on “20 Frågor om mig och böcker!

  1. Vargnatts bokhylla 24 april, 2012 kl. 11:22 Reply

    Svar: Ja det finns tydligen en äldre också, Manhunter heter den
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Manhunter
    ska nog försöka se den också nån gång🙂. Jag har sett När lammen tystnar för flera år sedan, men nu när jag faktiskt läst boken också så känns det som en bra tid för att se om den och sedan resten av filmerna🙂.

    Haha ja det är faran med bra böcker, sömnen blir lätt lite lidande😉

  2. glittervakuum 25 april, 2012 kl. 00:23 Reply

    Jag saknar också en bokcirkel. Sen får jag säga at tjag blir glad när jag ser att inte du heller hinner läsa en eller två böcker om dagen som vissa andra bloggare hinner. Fattar inte hur det går till. kul att kolla in din blogg!

Kommentera

