Min nästa beställning?

Såg en gammal jerka fråga på en annans blogg som jag blev så sugen på fast den redan varit för länge sedan. Men tänkte att jag gör det ändå bara som ett eget litet inlägg. Frågan var att om man fick 1000kr att handla för på en bokhandel, vad skulle då ligga i  korgen framme vid kassan? Nu har jag modifierat den lite då jag nästa alltid beställer då svenska böcker inte går att få tag på annat sätt här i Norge. Dock så var det oerhört svårt för mig att komma upp  i summan på 1000:-. Jag köper ju som tidigare nämnt nästan endast pocket vilket också är billigare än i butiken och när jag hade kommit upp i 10 titlar så fick det vara stopp. Summan blev förvånansvärt låg på endast 435:-. Dessa skulle då ha legat i min korg och hade det inte varit för att jag redan har ett par böcker jag bestämt att jag ska läsa innan jag köper hem nya böcker så hade jag tryckt på ”till kassan”.

Staden som försvann – Stephen King
Livstid – Dean Koontz
Saras nyckel – Titiana de Rosnay
Dödens mästarinna – Ariana Franklin
Staden utan tid – Enrique Moriel
Själakistan – Ann Rosman
Fyrmästarens dotter – Ann Rosman
Morgonen hon försvann – Linwood Barclay
Nattens begär – Herrilyn Kenyon
Huset vid havets slut – Elly Griffiths

One thought on “Min nästa beställning?

  1. glittervakuum 25 april, 2012 kl. 00:04 Reply

    Av de där har jag bara läst Sarahs nyckel, tyckte den var helt okej kanske lite spretig. De andra har jag inte så stor koll på, läser alldeles för lite deckare tyvärr.

Kommentera

