Hört talas om excess?

Jag var inne på en av mina nyaste bokbloggar som jag börjat följa och upptäckte något jag aldrig hade hört talas om innan. Nämligen ett nylanserat format för böcker som kallas excess. Det är en bok i formatet 8×12 centimeter (ja jag vet det låter jätte litet) inte mycket större än en Iphone. Boken är i alla fall tryckt på tunna blad som gör det enkelt att bläddra med en hand och man läser på höjden. Den är tillverkad på det gamla sättet med trådbunden rygg vilket gör att den håller längre. Detta är något jag absolut ska införskaffa mig och testa. Så smidigt. Än så länge finns det bara 23 titlar tryckta men jag tror att ju populärare det bli, desto mer kommer dom att satsa på  tryck. Tänk en värld där man slipper välja handväska utefter om den kan få plats med en bok och allt annat krafs. =)

Vill du veta mer så kan du gå in på excess.nu där dom också har en lista över alla tillgängliga titlar som finns i detta formatet. Eller så kan du kolla på videon under jag lånat från youtube.

Taggat:, ,

Kommentera

