Jag har blivit utmanad!

Jag har blivit utmanad utav Vargnatts bokhylla.

Regler

– Svara på de 11 frågorna
– Skapa 11 nya frågor
– Utmana 11 bloggar

1. Det brinner, du har tid att rädda 3 böcker, vilka tar du?
The help av Kathryn Stockett för att jag asbolut älskar den.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson för att den kan få mig att le och så är jag hemligt kär i Allan. (Berätta inte för min sambo😉 )
Tredje boken får nog bli fragment : dikter, dagboksanteckningar, brev utav Marilyn Monroe.

2. Favoritläsningsscenario; Ute i solen på sommaren eller inne under filten på hösten?
När jag läser så föredrar jag faktiskt den regniga och mörka höststämningen med en kopp te och en god bok. Då får man heller inte dåligt samvete för att man inte utnyttjar det fina vädret.

3. Vilken bok vill du helst av allt köpa just nu?
Huset vid havets slut – Elly Griffiths och Morgonen hon försvann – Linwood Barclay. Kan inte välja en.😛

4. Har du någon bok i bokhyllan du ångrar att du la pengar på?
Luftslott av Sheila O´Flanagan som jag panikköpte i en tobaksaffär en kort visit i Sverige för att jag behövde något att läsa på en resa. Men efter halva boken gav jag upp då den är alldeles för ”chick flick” för min smak. Då hade jag också möjlighet att köpa något annat och sedan dess har den bara stått i bokhyllan.

5. Favoritdjur?
Människans bästa vän är hund så ja, HELT klart hund.

6. Finns det någon bok du önskar att du skrivit?
Harry Potter för då hade jag varit miljonär eller är hon miljardär?

7. Favorittid på dygnet?
Kväll/natt. Nattugglan i mig ifrån tonåren verkar aldrig gå ur.😉

8. Hur många böcker har du?
Här så har jag nog bara ett 40-tal böcker. Resterande befinner sig hemma i Sverige i mammas förråd.

9. Vad har du för intressen förutom att läsa?
Älskar att skriva, tittar mycket på film och serier, datorn i överlag förutom det tekniska är också ett intresse. Sen så älskar jag hundar och hoppas innerligt att sambons allergitest ska visas negativt så vi kan köpa oss en hund som jag kan träna med. Att vara social är också ett intresse då jag mår bra av att vara runt och med människor jag trivs och kan vara mig själv med.

10. Håller böckerna ofta uppe dig lite senare än vad de borde göra egentligen?
Oja. Ibland när jag läser väldigt mycket så tvingar jag mig själv att lägga mig ett par timmar tidigare bara för att få läsa lite extra. Jag varvar alltid ned till ”sömnmodus” som jag kallar det genom att läsa i sängen.

11. Första meningen i boken du läser nu?
”Med undantag av några smärre avbräck hade allting gått enligt planen så här långt.” ifrån Levande begravd av Peter James

Mina frågor
1. Vilken av de första böckerna du någonsin läste själv minns du bäst?
2. Om du endast fick läsa en bok resterande av ditt liv, vilken skulle det då vara?
3. Vilken bok önskar du att det gjordes film av?
4. Har du någonsin läst en bok som påverkat dig så att du sen inte vågar släcka lampan när du ska sova?
5. Läser du när du sitter på toaletten?
6. Har du någonsin sagt nej till en persons frågan om att träffas med anledningen att du vill stanna hemma och läsa?
7. Vilken bok eller bokserie önskar du, stod i din bokhylla?
8. Läser du en bok som ”alla” andra har läst för att du vill eller känner för att du måste?
9. Vad fick dig att starta en bokblogg?
10. Har du någonsin läst en bok du trott skulle vara jätte dålig men i själva verket var jätte bra?
11. Vilken bok har det finaste covern enligt dig?

Jag utmanar:
Bibliotekarien läserGranspiror och SilverviolerBokblomma
Så många som redan blivit utmanade så alla som känner sig sugna får gärna svara. =) Lämna gärna en kommentar så jag kan komma in och kika på era svar.

3 thoughts on “Jag har blivit utmanad!

  1. Vargnatts bokhylla 27 april, 2012 kl. 23:57 Reply

    Oh boken med Marilyn Monroes anteckningar och sådant vill jag gärna ha någon gång. Sen är jag lika med nattuggla, det verkar vara helt omöjligt att omvändas till morgonmänniska😛

  2. Linnea 29 april, 2012 kl. 18:10 Reply

    Roligt med lite frågor att besvara!😀

    • Marica 29 april, 2012 kl. 18:57 Reply

      Ja visst är det. =) Man får lära känna personer som oss som bokbloggar lite närmare också genom frågorna i och med att vi fokuserar mest på böcker och inte vad vi har för kläder eller vad vi gör om dagarna.😛

Kommentera

