Snart i min brevlåda

Paniken slog mig att efter den här boken jag läser just nu, så har jag inget i bokhyllan jag egentligen vill läsa. Fast jag har ett par i bokhyllan jag påbörjat och några jag inte läst men känns inte som böcker för mig. Så jag slängde iväg en beställning på 8 böcker som hamnade på summan under 300:-. Det är inte dåligt tycker jag. Två av dom är en fortsättning på en fristående serie jag upptäckte att jag läst första boken på. Den har jag heller inte skrivit en recension på så den får komma en dag här framöver.🙂 Två andra är också i en fristående serie jag läst tredje boken på så kan vara lurt att läsa dom två första också. =) En har jag fått tips om, en annan vill jag läsa innan jag ser filmen och en tredje är en bok jag kikat på länge men aldrig tagit steget fören nu. Också den är första delen i en fristående serie. Blev mycket serier den här gången men det är ju kul det också.🙂

7 thoughts on “Snart i min brevlåda

  1. Monika 29 april, 2012 kl. 13:37 Reply

    Det här liknar ju min bokhylla🙂 Den enda jag inte känner igen/har är Nattens begär, den får jag nog ta och kolla upp.

    • Marica 29 april, 2012 kl. 13:42 Reply

      Hehe. Gör det. Jag är lite skeptisk mot den, men den har fått så bra kritik så tänkte är ju värt att testas.🙂

  2. boktrollet 29 april, 2012 kl. 17:48 Reply

    Nattens Begär är bra. Lite mer vuxen version av vampyrböcker.

    • Marica 29 april, 2012 kl. 18:06 Reply

      Jag har aldrig varit särskilt förtjust i demon och vampyrböcker men det är ju värt att testas. Kanske faller mer i smaken om den är mer anpassad för vuxna🙂

  3. BokMamma 29 april, 2012 kl. 18:53 Reply

    Hungerspelen kan jag verkligen rekommendera både boken och filmen.

    • Marica 29 april, 2012 kl. 18:59 Reply

      Alla pratar så om både boken och filmen att jag är rädd att jag kommer att bli besviken. Men ska göra mitt bästa att hålla förväntningarna nede. Vet du om filmen baseras på hela trilogin eller bara första boken?

      • BokMamma 29 april, 2012 kl. 19:21

        Filmen är bara första boken. Jag tycker första boken är absolut den bästa för då var allt nytt. En helt ny värld att sätta sig in i. Jag tyckte att de lyckades bra med filmen och det är ett bra betyg för annars brukar jag vara rätt kritisk mot filmer som bygger på böcker.

Kommentera

