När änglar gråter

Av Sharon Sala

Originaltitel: Out of the dark
Antal sidor: 412
Läst på Språk: Svenska
Format: Pocket
Serie: 

Gatuartisten Jade minns inte mycket från sin barndom- med undantag av de år hon tvingades leva under en sektledares hänsynslösa kontroll. En tid av fruktansvärda övergrepp och lidande. De femton år som gått sedan hon flydde från honom har hon lyckats hålla sig gömd genom att bo på gatan.

Den före detta polisen Luke Kelly vet att hans vän Sam Cochrane inte önskar något hellre än att återse sin dotter Jade som kidnappades när hon var liten. Luke utnyttjar alla sina kontakter för att återförena far o dotter, men vad han inte vet är att han därigenom utsätter Jade för dödlig fara.

I sin pappas kärleksfulla hem börjar Jade- med stöd av Luke – äntligen släppa taget om rädslan. Men någonstans i mörkret lurar en man som är beredd att döda Jade för att hon inte ska avslöja sin barndoms hemligheter. Och när återföreningen väcker sensation i pressen, vet denne man äntligen bar han ska finna henne.

Denna boken har stått i min bokhylla så länge jag kan minnas. Jag kan heller inte komma ihåg, när, varför eller hur jag fick boken. Kan inte minnas att jag själv köpt den, men kan heller inte minnas om jag fått den. Den har bara funnits där, väntande på att bli läst. Jag kan heller inte förstå varför det tog mig sådant tid till att verkligen läsa den. Hade det inte varit för att jag plötsligt har slut på böcker så hade jag inte valt en utav de få jag påbörjat eller inte läst som heller inte tilltalar mig speciellt. Jag trodde verkligen att den här boken inte skulle vara bra och att den endast skulle få tjäna syftet att få läsas en stund innan sömn. Men ack så fel jag hade. Och glad är jag för det. Fantastisk bok. Jätte bra och väldigt känsloladdad. Det var många gånger igenom boken jag grät och nästan hela boken satt jag med tårar i ögonen. Det är inte ofta böcker kan på verka den typen av känslor. Glädje ja men att bringa fram tårar är en annan ting. Nog så förstod man ganska snabbt i början av boken hur den skulle sluta och det gjorde absolut inget. Den slutade inte vara lika fantastisk för det. =)

Tyvärr så tror jag inte denna boken finns att köpas just nu. Har kollat runt på mina klassiska internetbokhandlare och den finns inte ens listad som utsåld. Men har sett att tidigare har folk lagt upp boken på tradera så vill ni gärna ha den så kan ni hålla utkik där. =)

Taggat:, ,

Kommentera

