Veckans bokbloggsjerka

Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:
Brukar du delta i bloggutmaningar och i så fall vilka? Finns det någon utmaning du saknar men som du själv inte orkar/vill/kan dra igång?

Nej jag brukar inte vara med i någon utmaning där man ska läsa ex 12 böcker av okända författare, 100 böcker innan årets slut osv. Endast sådana utmaningar som andra bloggare skickar exempelvis den med att svara på 11 frågor och skicka vidare. Sådana tycker jag är roligt. Jag tycker inte om att läsa under press och i och med att min lust att läsa går väldigt upp och ner så skulle jag bara bli stressad och lusten skulle försvinna ännu djupare ned i brunnen. Jag har satt en personlig utmaning där jag ska läsa 60 böcker innan årets slut. Jag vill också läsa dem böckerna jag har lust för och i den takt jag känner för. Finns säkert någon sorts utmaning där ute jag skulle vilja vara med i. Vad det kan tänkas vara har jag ingen aning om men tiden får utvisa om jag finner en.

5 thoughts on “Veckans bokbloggsjerka

  1. Nilmas Bokhylla 7 maj, 2012 kl. 11:40 Reply

    Låter bra! Vill man inte vara med i den typen av utmaningar ska man ju såklart inte vara det🙂

  2. Nilmas Bokhylla 7 maj, 2012 kl. 15:38 Reply

    SV: Japp, det gör det. Det finns faktiskt två🙂 Den första är väl okej men den andra blev jag riktigt besviken på.. dessutom förstörde den lite för mig eftersom den heter ”Andra sommaren”, vilket andra boken också gör men istället handlar den mer om fjärde boken och varken den eller trean har jag läst så nu känner jag ingen lust att läsa någon av dem för jag vet redan vad som händer:/

  3. Vargnatts bokhylla 7 maj, 2012 kl. 18:01 Reply

    Ibland känner jag mig lite lockad att vara med i någon sådan utmaning, att läsa vissa böcker på viss tid eller så, men jag känner som du, det skulle bara göra så lästlusten försvann tyvärr så det får vara för min del🙂

    • Marica 7 maj, 2012 kl. 18:40 Reply

      Ja visst. När det kommer till mina hobbyn så kan jag inte prestera under press. Att läsa en bok är som avkoppling för mig, en stressfri zone för mig personligen. Men allt annat som jobb, skola och liknande är mycket enklare att prestera under.

  4. Nilmas Bokhylla 8 maj, 2012 kl. 11:50 Reply

    Sv: Ah, jo det är fyra om jag inte minns helt fel!

Kommentera

