Veckans bokbloggsjerka

Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Upptäckte du någon ny författare under förra året som du kan berätta lite om?

Först tänkte jag ta Lee Child då jag ville ha en författare jag läst minst två böcker utav men dessvärre så började jag inte med han förrän i Januari år. Tyvärr så var det inte många nyupptäckta författare jag läst mer än en bok av just förra året men kan nämna några jag är intresserad av att läsa mer av.

James Rollins – har läst boken Altar of eden. En dag på bussen hem ifrån jobbet så såg jag en annan passagerare som läste denna boken som jag också skrev om. Jag tycker väldigt bra om Altar och eden och rekommenderar den ofta till mina vänner som vill ha något enkelt att läsa i anledning till att öva upp sin engelska.  Tyvärr är hans böcker ganska svåra att få tag på men jag ska absolut läsa mer utav honom en dag. Framför allt Excavation som jag först blev intresserad av.

Kathryn Stockett – som skrev boken The Help som jag också tycker väldigt mycket om fast jag hade lite svårt i början av boken. Jag är väldigt nyfiken på vad hon kan komma med i framtiden. Kan tänka sig det blir ganska svårt att mäta sig upp till en sådan stor bok, som för övrigt också är hennes första, som också blivit film.

Jonas Jonasson – Sen har vi så klart författaren till en av mina favorit böcker Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Han skulle jag väldigt gärna läsa något mer av. Jag hoppas att han i dag sitter och knåpar på någon ny berättelse eller kanske en fortsättning på historien om Allan Karlsson. Det är ju trots allt krut i gubben och nog att han är hundra år men en bok till om han skulle jag gärna vilja se innan han dör.

Taggat:, ,

One thought on “Veckans bokbloggsjerka

  1. Annika (@alkbse) 17 maj, 2012 kl. 07:59 Reply

    Jag lyssnade på 100-åringen som …. på jobbet förra året och det var inte bara en gång som jag fnissade till så att alla kollegor vände sig om för att kolla hur det stod till med mig🙂

Kommentera

