Två favoriter i en!

imageJag absolut älskar rabarber och har gjort det sedan jag var liten då min mormor plockade färska rabarber från sin trädgård, som jag sen fick doppa i en skål med lite socker i. Jordgubbar är också en stor favorit här i hemmet. Så vad kan gå fel när man mixar samman båda två i en paj. *Mumma*

Läslusten är förövrigt som bortblåst. Jag tror det är för att sommaren börjar komma och lusten till att hellre vara ute och strutta om kring är större än att slå sig ner i ro och läsa en bok. Jag avskyr när motiveringen är borta. För jag vill verkligen läsa. Jag känner ett sug efter att läsa. Men så fort jag öppnat boken och läst ett par rader, kryper det i benen och ron är borta.

Kanske jag bara behöver byta bok? Till någon mer lättläst eller som tilltalar mig mer i just detta sinnestillstånd jag är i. För tro inte det är boken det är fel på. Försöker vidare en liten stund till. Det är nu det börjar bli spännande.

Taggat:, , , ,

One thought on “Två favoriter i en!

  1. Jessica 15 maj, 2012 kl. 20:25 Reply

    Ja visst är det gott med rabarber! Sonen blir tio på torsdag och har önskat rabarberpaj istället för tårta🙂 skall bli gott! Min läslust är också som bortblåst och har så varit i två veckor minst. Istället blir det att jag läser bokbloggar, lite som läsning men jag saknar läsningen och bokhögarna bara växer….

Kommentera

