Ops I did it again!

Läslusten ligger på minus. Eller den finns vagt där. I går så låg jag och läste flera kapitel och hade inte klockan blivit så mycket så hade jag inte lagt ifrån mig boken. För boken är det inget fel på. Men det är själva handlingen att plocka upp boken och läsa. Det är där jag skär mig just nu. Varför vet jag inte. Kanske det är all sol som får mig lite ur balans.😉

Men även om jag inte läser just nu så kan jag i alla fall köpa hem lite fler böcker (fast det inte är länge sedan jag fick hem en hel hög med böcker.)😉 Kunde inte hålla mig. Vill så gärna ha Jellicoe Road i det fina gröna covern innan det försvinner. Var hutlöst dyrt för en häftad bok. Dyrare än för den inbundna, men varken den eller pocketen hade den gröna covern som fängslar mig så. Vanligtvis bryr jag mig inte så mycket om en boks utseende då det är insidan som räknas. Men utefter alla bilder på just denna så ser den så vacker ut att jag kan betala extra för just denna.

Sen fick min alldeles första egna Stephen King bok följa med i korgen. Aldrig någonsin ägt en bok av King him self då när jag var väldigt inne på att läsa han, bodde jag i Sverige och lätt kunde låna dem ifrån biblioteket. Kunde heller inte välja vilken bok det fick bli (av anledningar att jag är mest osäker på om jag läst dem eller inte, som sagt så läste jag de flesta utav Kings böcker under en kort period så endast böcker efter 2008 kan jag vara säker på att jag inte läst) så tog en av hans novellsamlingar. Läste ”Allt kan hända: 14 mörka berättelser” vintern 2006-2007 och som jag minns den var den bra, även om jag normalt inte ofta går för noveller. Så tänkte jag kan testa den senaste av hans samlingar.

Tre till fick följa med i beställningen så sammanlagt blev det 5 böcker varav två tillhör en serie jag har första boken på.
Kan du gissa vilken?

Kommentera

