Jellicoe road blir film?

Har kommit runt 100 sidor in i boken och känner mig extremt kluven. Som om jag missat massor. Så jag satte mig och googlade lite för att se om det är fler som också tycker början är extremt rörig och om det blir bättre. Vilket den tydligen ska bli men det är inte det jag ska berätta. Råkade komma över några engelska sidor och några bloggar där dom vagt nämner att Jellicoe Road blir film. Samt vad jag tror är ett uttalande ifrån författaren där hon berättar bland annat ”Writing the film script has been just as challenging as the novel. But I’m very proud of it as an adaptation.” Detta kom ut i september 2011 och om det verkligen är en film på gång eller endast ett rykte är något jag inte kan svara på. Jag kan också ha missuppfattat det hela för på andra platser pratas det om en serie som ska utspela sig på Jellicoe Road. Man tycker ju att man borde fått höra mer om det vid det vid det här laget om du scriptet var färdigt förra året. IMDB.com har heller  ingen information om en kommande film och dom är ju väldigt uppdaterade när det kommer till filmer.

Jag är kluven men tror att blir det en film så kommer många där ute att bli väldigt glada.

Vet du något mer konkret? Vad tror du? Vill du se en film eller serie baserad på boken?

One thought on “Jellicoe road blir film?

  1. Marianne 31 maj, 2012 kl. 13:54 Reply

    På den här länken berättar Melina Marchetta om arbetet med sitt filmmanus:
    http://penguinbtl.blogspot.se/2011/09/melina-marchetta-talks-on-jellicoe-road.html
    Marianne

Kommentera

