Kreativiteten flödar!

Jag är en väldigt kreativ person som älskar att arbeta med händerna. Måla, skulpturera, göra smycken, pappersarbete med mera. Att fotografera är också väldigt roligt. Hade det funnit pengar inom det så hade jag nog gått artskolan i stället. Men att leva som en fattig student största delen av mitt liv och jobba små jobb här och där för att bekosta mina verk hade aldrig fungerat för mig. Att slå genom som konstnär är nästan lika svårt som att bli en känd författare (skriver mycket gör jag också). Men det hindrar mig inte får att inte göra min hobby för det.🙂

I går och idag har jag spenderat en stor del tid vid arbetsbordet och riktat in mig mestadels på bokmärken.

Det vart en liten julbokmärke också även fast det inte är jul. Älskar bladmonstret. Men mestadels gick det i rosa och blått till ära av sommaren. Den lilla vampyren är en stor favorit men fy så hemskt det var att få till alla måtten rätt. Idén kommer här ifrån, men utan mönster fick jag helt enkelt rita på fri hand. Men vart nöjd tillslut. Varifrån själva hörbokmärkena kommer ifrån kommer jag tyvärr inte ihåg. Har gjort olika genom åren. Bokstäverna på bandet (bild längst ned) stavar READ * BOOKS. Syns lite dåligt.

Gjorde även ett födelsedagskort till ett par som firar gemensam födelsedag till helgen. =)

6 thoughts on “Kreativiteten flödar!

  1. Vargnatts bokhylla 31 maj, 2012 kl. 14:55 Reply

    Aww det lilla monstret var ju så sött!🙂
    Jag gillar också att pyssla och ha mig, göra smycken, fota, skriver en del dikter. Har funderingar på att göra nå tavlor med stycken från egna dikter, bara inte kommit igång med det ännu🙂

    • Marica 31 maj, 2012 kl. 19:29 Reply

      Dikter har aldrig varit min grej tyvärr. Har försökt skriva en dikt om min Mamma men efter första versen (kallas det så?) som för övrigt är klockren, körde jag fast och fick aldrig slutföra resultatet.

      • Vargnatts bokhylla 31 maj, 2012 kl. 23:18

        Verser, stycken, jag kallar det lite vad som helst🙂 Rim är inte min grej dock, har varit tvungen att skriva dikter på rim i skolan några gånger, då fick jag slita håret av mig nästan för att få till det.

      • Marica 1 juni, 2012 kl. 00:01

        Ja rim är ju verkligen jätte svårt. Vi hade också sådant i skolan. Usch så hemskt. Men det är kul när man lyckas få till något tillslut.

  2. Josefin 31 maj, 2012 kl. 20:50 Reply

    Tror inte att det måste vara fel att ha sina ”riktiga intresen” som hobby. En vän till mig som är fotograf tycker att hon aldrig har tid eller lust att fota ”bara för att det är kul”, och det är inte alls en rolig sak.
    Fina hörnbokmärken!

    • Marica 1 juni, 2012 kl. 00:00 Reply

      Nä det förstår jag. Funderade på att gå media och bli fotograf när jag var yngre men insåg att då skulle det inte längre vara någon hobby, något roligt för mig. Så jag hitta något annat jag vill göra och håller allt annat till den knappa fritiden man har.🙂

      Vad har du för hobby förutom böcker?

Kommentera

