Känner mig som ett barn i väntan på julafton.

Efter att ha svarat på veckans jerka så har jag funderat på om jag verkligen ska satsa på en läsplatta. Aldrig egentligen tänkt så mycket över det tidigare då jag är en sådan inbiten läsare på fysiska böcker. Men man kanske ska hänga med utvecklingen lite också. En läsplatta är ju ändå en investering. Så jag har googlat, googlat och googlat lite mer. Efter ett tips och ett super bra inlägg ifrån Monika på bokslut och googlat ännu lite till, har jag mer eller mindre bestämt mig. Det kommer att bli en Sony Reader PRS-T1, samma modell som Monicas. Fast jag vill ha en vit och ett vitt fodral med inbyggd lampa till. Den känns bäst och har alla funktioner jag letar efter. Dessutom så är den inte så svår att få tag på som ett par andra jag hellre vill ha men bara finns i USA eller Kanada och svårare att få att fungera smidigt här i norden.

Men det är en stor summa för en sådan liten grej att lägga ut så här på rak arm. Men jag fyller år i Augusti och efter lite snack med mamma och pappa så har vi kommit överens om att dom ska betala en del som en födelsedagspresent till mig. Dom vet att jag älskar böcker och har de flesta åren fått pengar så att jag ska kunna köpa mig ännu mer böcker. Haha. Mamma sa och jag citerar ”Bättre att du får något du verkligen vill ha”. Vilket är väldigt sant. Å detta är något jag vill ha. Känner mig nästan som ett barn igen och längtar till min födelsedag. Att fylla 24 hade vi kunnat glömma. Stannar gärna på 23. En bra ålder.😉


Snart min nya lilla leksak som jag tror jag kommer att trivas väldigt bra med. Perfekt när man reser eller ligger i sängen och mannen stör sig på att kvällslampan är tänd och prasslet av papper när han försöker sova. Ibland är han lite känslig.😉
Bild lånad från sony.se

2 thoughts on “Känner mig som ett barn i väntan på julafton.

  1. Monika 6 juli, 2012 kl. 21:55 Reply

    Kul! Hoppas du kommer att gilla den, jag är supernöjd med min🙂

  2. boktok73 6 juli, 2012 kl. 22:09 Reply

    Grattis till det beslutet! Jag har en KIndle och skulle inte byta bort den för pengar ens:) Hoppas du gillar!

Kommentera

