30 Days about Books – Dag 2

Dag 2: Den bästa boken du läst.

Oj måste jag välja en? Okej då ska vi se… Hum… Nä. Jag har för många favoriter. Jag kan inte bara välja en så jag får lista några utav dem som står mig nära hjärtat i stället.🙂

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Ja ni som redan följer bloggen vet nog redan att denna boken är en av mina stora favoriter. Sen att jag har svårt för nordiska författare gör väl den ännu mer fantastisk.😀


The Help
Sträckläste boken mer eller mindre över ett par dagar när jag var på resa. Fantastisk berättelse som också har blivit film. Väntar med spänning på att få se vad Stockett kommer att leverera i framtiden.

1

Hungerspelen
Bara läst första boken ännu men den slog bort mina fötter totalt. Läste ut den samma dag som jag fick den. Fantastisk bok och har även de två andra i trilogin ståendes i bokhyllan i väntan på att få bli läst.
.
1

Att Älska som en porrstjärna
Anledningen till att den här står högt upp på min lista är för att jag känner igen mig så otroligt mycket. Jag har inte varit porrstjärna eller blivit våldtagen eller andra hemskheterna hon varit med om. Men när det kommer till tankar, känslor och henne som person kände jag igen mig väldigt. Hon satt ord på känslor jag haft men inte kunnat tolka. Boken fick mig att öppna ögonen för mig själv. Ganska udda jag vet, men det var så jag blev påverkad av boken.

Kommentera

