30 Days about Books – Dag 7

Dag 7: En bok du inte tyckte om, men samtidigt tvingade dig själv att läsa färdig.

Inte en svår fråga alls. Det var den absolut första boken jag läste ut. Det var en ungdomsbok som hette Mias Hemlighet och handlade om en hästtjej. Jag fick den av min pappa och jag var runt 8 – 9 år när jag äntligen lyckades läsa ut den. Då förstod jag inte att anledningen till varför jag inte tyckte om den. Det var inte min typ av bok. Det var inte det jag tyckte om att läsa. Det var det jag trodde alla läste och därför måste också jag eftersom jag älskade böcker. Jag kunde se hur mormor och mamma läste och där satt jag med den boken och kunde inte förstå varför det inte gick lika lätt för mig som för dem. Varför jag förlorade intresset och inte tyckte om den. Det var inte förrän jag blev äldre och förstod att det finns så många olika handlingar och kategorier när det gäller böcker. När jag var i den åldern så var alla lika för mig. Försökte mig även  på Fem serien. Kommer ni ihåg dem? Hade lika svårt för dem.

Kommentera

