30 Days about books – Dag 11

Dag 11: En bok ifrån din barndom.

De absolut första böckerna jag kommer ihåg är dessa Disney böcker som mamma samlade på. Hade säkert en 20-30 böcker med färgstarka illustrationer och text. Kan inte minnas att mamma någonsin läste för mig (fast det gjorde hon säkert). Men hon sjöng ofta och min favorit vaggvisa var Trollmor och hennes 11 små troll. Eftersom de är dom böckerna jag minns som starkast så får dom bli svar på frågan. Dock kan jag inte säga vilken som var min favorit för det kommer jag inte ihåg. Men vet att Robin Hood var populär i alla fall.

One thought on “30 Days about books – Dag 11

  1. Vargnatts bokhylla 19 juli, 2012 kl. 21:54 Reply

    sådana böcker hade jag också många när jag var liten🙂

Kommentera

