30 Days about books – Dag 13

Dag 13: Din favoritförfattare.

Här är ännu en fråga jag inte kan bara ge ett svar på. Dessutom så går det lite upp och ner. En författare kan vara jätte populär för mig ett tag sedan hittar jag någon ny och den hamnar högt på listan. Men de som jag är väldigt förtjust i just nu är framför allt Ann Rosman, Dean Koontz, Kate Mosse, Lee Child, Elly Griffiths med flera. Sen har jag några favoritförfattare som egentligen bara har skrivit en bok. Det är svårt att få en bra blick av en författare och dens sätt att skriva utefter en bok så jag kommer inte att nämna dem. Suzanne Collins är en sådan författare. Visst hon har skrivit mer än en, men jag har bara läst en. De andra två i hungerspelen trilogin står ännu och väntar på mig i bokhyllan.

Kommentera

