30 Days about books – Dag 19

Dag 19: En bok du tvingades läsa I skolan.

Jag minns att jag var tvungen att läsa en bok utav en svensk icke längre levande författare. Min lärare hade skrivit upp några olika författare på lappar och så skulle var och en välja en lapp och en bok utav författaren. Jag fick August Strindberg. Jag har aldrig känt mig dragen till hans böcker och minns att läsa boken var oerhört tungt för mig. I dag minns jag inte vad boken handlade om eller ens vad den heter. Jag tycker inte om när jag tvingas välja böcker jag egentligen inte vill läsa. Jag vill känna mig dragen till boken i fråga och vilja läsa den. Så i dag tvingar jag mig inte alls. Inte ens in i böcker som ”alla” säger jag bara ”måste” läsa och eller för att den är super populär just nu.

Kommentera

