Semester, böcker och gamla minnen.

Har fortfarande semester men är i alla fall hemma igen. När jag var i Sverige hemma hos mamma passade jag på att gå igenom lite gamla grejer jag har ståendes där. Hittade bland annat alla mina dagböcker och gamla brev som jag också tog med mig tillbaka. Gick också igenom alla mina böcker och skrev en lista på vilka jag läst så att jag kan fylla på min lästa lista. Det är inte ens i närheten av alla jag läst men en del i alla fall. Gick aldrig igenom mammas böcker som jag också läst en del av. Dum som man är så tänkte jag inte på det. Får bli nästa gång jag är på besök.

Har även fått läst ett par böcker under veckan, väldigt korta dock. Verkar inte kunna fördjupa mig i några tyngre böcker just nu. Även fått min läsplatta som jag är totalt förälskad i. Så underbar och super enkelt att låna e-böcker ifrån biblioteket. Synd bara att utbudet på e-böcker i Sverige är väldigt dåligt men förhoppningsvis så blir det bättre med tiden. Super tack till Monika igen för all god information angående läsplattan ifrån Sony. Kommer alltid att föredra fysiska böcker, men ibland måste man tänka på stackars plånboken. Ska även testa att köpa en bok ifrån de utländska e-bokhandlarna en dag. Finns en jag gärna vill läsa och helst på engelska. Men vet inte riktigt hur man gör då, så jag får kicka på det lite först.

Ja för er som är intresserade så kommer min lästa lista att uppdateras under dagen. Så det är bara att kika in när ni känner för det och se vilka som tillkommit.🙂

Kommentera

