30 Days about books – Dag 25

Dag 25: Vilken bok är den perfekta presenten?

Å det här är ju så olika från person till person. Men till mina boknördar till vänner brukar jag göra något typ av set. Exempelvis till en kompis som älskar rysare, köpte jag senaste boken av Stephen King och en ficklampa. Till väninnan min som älskar att baka köpte jag en kokbok och ett förklädde. Till min killkompis som älskar romantiska romaner köpte jag en romantisk bok och en bukett blommor. Till en väninna som totalt älskar twillight, så köpte jag alla böckerna, samt gav en värdecheck på bio till nästkommande film.

Så jag kan inte säga att det finns endast en bok som är den perfekta presenten till alla. Alla är olika och tycker olika sen så tycker jag om att göra det lite personligare. I framtiden så har jag planer på att sy tygväskor med egengjorda tryck på som jag ska ge bort tillsammans med någon bok till mina vänner som är lika boknördar som jag.

2 thoughts on “30 Days about books – Dag 25

  1. Linnea/Bokblomma 5 augusti, 2012 kl. 21:29 Reply

    Jag älskar att ge bort böcker.😀 Men det är alltid knepigt.. Ibland får man chansa och hoppas på att mottagen inte redan har läst boken man vill ge bort..

    • Marica 8 augusti, 2012 kl. 16:57 Reply

      Behåller alltid kvittot utifall jag skulle gå på en nit och personen redan läst boken. Annars när jag är osäker brukar jag köpa ett presentkort på en bokaffär jag vet att personen föredrar att gå till och få välja och vraka själv.🙂

Kommentera

