Höstens läslista!

Medan mina vänner kollar på höstens modenyheter så kollar jag in vilka böcker jag skulle vilja läsa i höst. Jag känner mig väldigt sugen på att viga min höst till tunga och spännande deckare men har också några andra att byta av med. Några av dem kommer jag att köpa då dom är en fortsättning på serier jag redan har ståendes i bakhyllan, och några lånar jag från biblioteket. Måste tänka på plånboken.😉

Klicka på bokomslagen för att läsa mer om dem. Kate Mosse är ett självklart val. Väntar ännu på att hennes fjärde bok ska släppas. Tess gerritsen är en författare jag läste mycket av i min tidiga tonårstid. Ann Rosman! Behöver jag ens kommentera?😉 Belinda Bauer är ny för mig. Lika så Hillary Jordan, Tom Knox och Camilla Läckberg. Dragit mig länge för att läsa någon utav Läckbergs böcker men nu går jag emot mina känslor och ska försöka på första boken. Elly Griffiths femte bok, självklart! Caitlien Morans bok är något en vän till mig sagt att jag måste läsa. Hon och jag har väldigt lik smak så varför inte? Samt Tana French vars namn jag sett i tidningar då och då utan att lägga någon större intresse vid förrän jag satt på adlibris och kikade efter böcker och klickat upp tre utav hennes för att läsa mer utav. Då måste man medge att hennes böcker verkar intressanta.
Vad har ni för planer på att läsa i höst?

Taggat:, , ,

12 thoughts on “Höstens läslista!

  1. Jessica/denvarbra 9 augusti, 2012 kl. 21:42 Reply

    Utav dina titlar ovan skulle jag vilja läsa Konsten att vara kvinna, därutöver väntar jag på Gardells nya och så har jag en massa andra böcker liggande som skall gås igenom. Ser fram emot massa skön läsning i höst!

    • Marica 10 augusti, 2012 kl. 06:51 Reply

      Ja. Det är nog det enda som egentligen är härligt med höst. Massa läsning.🙂

  2. boktrollet 9 augusti, 2012 kl. 22:08 Reply

    Konsten att vara kvinna är väl den enda av dessa som egentligen står på min önskelista då jag är knäpp när det gäller deckare. Jag blir så sjukt uttråkad av att läsa dem😛
    Sedan står det massor av YA-böcker och biografier på listan däribland Andreas Lundstedts bok

    • Marica 10 augusti, 2012 kl. 06:55 Reply

      Jag förstår hur du menar. Känner exakt likadant när jag läser skönlitterära böcker som mestadels handlar om tankar, känslor och det tar evigheter innan det händer något. Eller chick flick böcker. Där blir jag uttråkad.😉

  3. Monika 10 augusti, 2012 kl. 09:53 Reply

    Av alla de böcker du har med har jag bara läst en (Läckberg) och också den första boken av French. De andra vill jag läsa🙂 Vilken härlig bokhöst!

    • Marica 10 augusti, 2012 kl. 17:37 Reply

      Ja jag ville egentligen också börja med första boken av French, men ännu inte funnit någonstans jag kan köpa den på svenska men som kan skickas hit till mig. Kan i och för sig se om den finns som e-bok att låna ifrån svenska biblioteket.🙂 Vad tyckte du om läckbergs första bok?

      • Monika 11 augusti, 2012 kl. 08:34

        Ser att det nästan är tre år sedan jag läste Isprinsessan och jag kommer ihåg att förväntningarna var rejält låga, eftersom jag sett något avsnitt av TV-serien. Jag kommer också ihåg att det fanns en del att reta sig på, men jag gillade sättet den var uppbyggd på. Och så älskar jag att läsa om Bohuslän🙂

      • Marica 11 augusti, 2012 kl. 12:37

        Va finns det en serie? Jag har påbörjat boken men känner mig inte helt fäst ännu. Det är väldigt trögt i starten och jag trodde det skulle vara en kriminalare där man får följa poliser men den enda personen jag än så länge fått följa är författaren. Kanske kommer sen. Men är lite skeptisk men ska i vart fall läsa de obligatoriska 100 sidorna innan jag gör mitt beslut om jag ska fortsätta eller inte.

      • Monika 12 augusti, 2012 kl. 08:39

        De första fyra böckerna har redan filmats och resten är väl på gång. Jag tror jag såg de två första och gillade inte alls. Böckerna är kanske lite speciella, med tanke på den jobbiga författaren. Och jag kan trösta dig med att hon blir värre🙂

      • Marica 12 augusti, 2012 kl. 09:44

        Va är det så? Kanske ska hoppa över henne då. Klarar inte jobbiga författare. Hehe. Men kan kika in en av filmerna.🙂

      • Monika 12 augusti, 2012 kl. 10:10

        Jag började inte från början när Läckberg gjorde sitt intåg i mitt liv, den första jag läste var Sjöjungfrun, som jag tyckte jättemycket om. Nu i efterhand så var det nog bra, för när jag sedan började läsa från början så visste jag att Läckberg kunde bättre🙂

      • Marica 12 augusti, 2012 kl. 10:33

        Ja, kanske det. Är inte helt uppe i skyarna på första och jag tror jag redan vet vem mördaren är. Jag hoppas att jag har fel för så förutsägbara böcker tycker jag inte alls om.

Kommentera

