Veckan bokbloggsjerka

Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Vilka böcker tänker du inte läsa och varför? Ge exempel på tre stycken.

Äntligen så har man internet och minne till att komma ihåg veckan bokjerka. En väldigt rolig fråga denna vecka också tycker jag. Samt så måste jag säga att det var av en ren slump att det råkade bli tre biografier som fick hamna på listan. Men det var de tre första som jag kom på att det finns inte en chans vare sig i helvetet eller himlen att jag kommer att köpa eller låna någon utav dessa böcker för att slösa min tid på.

1. En bluffpilots bekännelse : Thomas Samles 13 år i himlen av Thomas Salme och Stefan Lövgren.
Detta är verkligen en bok jag längre inte har någon lust att läsa efter att har läst denna recension. Ville jag beblanda mig med högfärdiga och korkade män som tror att allt en kvinna behöver är en k*k i sig för att bli glad och att de inte är till någon mer nytta än att laga mat och uppfostra barn medan han med sin ”hästballe” är ute och tävlar om att få omkull flest kvinnor, så behöver jag bara gå utanför dörren på mitt eget hem. För det finns gott om sådana män och därför inget jag känner jag vill ta med till sängen i bokform. Nej tack!

2. Jag är Zlatan Ibrahimovic´ : Min historia av Zlatan Ibrahimovic´ och David Lagercrantz
Anledningen till att jag inte vill läsa den här boken är enkelt och sagt helt enkelt för att det finns inget där som intresserar mig. Jag vet vem han är och jag vet att han är många små pojkar och flickors stora idol. Men hur han har kommit dit han är idag och all information om fotboll och träningar är inget som intresserar mig. Svårare än så är det inte.

3. Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman
För det första, whats the deal med den extremt långa boktiteln? För det andra, inte ett dugg intresserad i Alex liv ännu mindre om Alex och hans ”fantastiska” Amanda. Hon är säkert jätte trevlig och snäll eller så. Men att skriva en bok som kärleksförklaring var väl ändå i det högsta laget. Å därför heller inget som intresserar mig. Dessutom så verkar det heller inte som att jag missar något om man ska döma efter en del recensioner jag läst utav andra. Tydligen så är språket inget att hänga i julgranen och boken har i överlag en oengagerad stämning.

Taggat:, ,

15 thoughts on “Veckan bokbloggsjerka

  1. C.R.M. Nilsson 11 augusti, 2012 kl. 13:53 Reply

    När jag läser det här, blir jag rätt ilsk av blotta tanken på den första boken. Jag tänker heller inte läsa någon av dessa tre.

    • Marica 11 augusti, 2012 kl. 13:56 Reply

      Absolut. Jag har aldrig blivit så otrevligt påverkad någon gång och jag har inte ens läst boken. Men det Malin skrev i sin recension räcker mer än väl för mig.

  2. Lena 11 augusti, 2012 kl. 14:18 Reply

    Även jag känner att detta inte är några böcker för mig!

  3. Vargnatts bokhylla 11 augusti, 2012 kl. 14:45 Reply

    Jag läste också Malins recension och den boken går helt klart bort för mig!

  4. How hollow heart and full 11 augusti, 2012 kl. 14:55 Reply

    Jag har med Schulman på min lista också. Ursch..

  5. ladywindermere83 11 augusti, 2012 kl. 15:22 Reply

    Jag har nyligen läst Schulmans bok och önskar att jag lagt den tiden på något annat. Hur tusan kan en man tycka synd om sig själv genom i princip en hel bok? Bra val helt enkelt till din lista!

    • Marica 11 augusti, 2012 kl. 15:30 Reply

      Ja jag förstod att det är en slöseri med tid. Hoppas det inte tog upp allt för mycket tid för dig.

      • ladywindermere83 11 augusti, 2012 kl. 15:39

        Tackar för omtanken!🙂 Det enda bra med boken var att det var stor text och få sidor, förmodligen enda anledningen till att jag läste ut den.

  6. bokdivisionen 11 augusti, 2012 kl. 16:08 Reply

    Jag har aldrig riktigt fattat grejen med Schulman så, nej tack.

  7. Susanne 11 augusti, 2012 kl. 16:25 Reply

    Hade inte hört om En bluffpilots bekännelser tidigare, men efter att ha läst recensionen och citaten så kommer jag definitivt hålla mig undan.

    • Marica 11 augusti, 2012 kl. 16:46 Reply

      Ja det förstår jag verkligen.

  8. Boktjuven/ingerun 11 augusti, 2012 kl. 16:42 Reply

    Jag hade varken Schulman eller bluffpiloten på min lista men det borde jag ha haft!

  9. Stockholmsflickan 11 augusti, 2012 kl. 20:54 Reply

    Jag har undvikit och tänker fortsätta att undvika nämnda böcker!

  10. Monika 12 augusti, 2012 kl. 08:04 Reply

    Alex Schulman är en person jag inte riktigt förstår vad han blivit känd för och jag har inget som helst intresse av honom. Den där bluffpiloten har jag missat helt och hållet, men det är ju skönt att veta att jag inte behöver läsa hans bok🙂

    • Marica 12 augusti, 2012 kl. 09:45 Reply

      Nu när du säger det så vet faktiskt inte jag heller hur det kom sig att han blev känd. Han är bara en person som liksom legat och lurat i utkanten hela tiden så man snappat upp hans namn men inte vad det han egentligen gör. Förutom den där showen på aftonbladet nuförtiden då.

Kommentera

