Nattens Begär (porr i bokform)

Av Sherrilyn Kenyon
Originaltitel: Night Pleasures
Antal sidor: 348
Läst på Språk: Svenska
Format: Pocket
Serie: De svarta jägarna 01

Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Det gör att Amanda längtar efter ett lugnt, normalt liv med en vanlig pojkvän. Men så råkar hon hamna mitt i en attack som är riktad mot hennes syster, och vaknar hon upp fastkedjad vid en blond, snygg främling, Kyrian av Thracia.

Det visar sig snart att han är allt annat än en vanlig kille. Han är en Svart jägare, en odödlig krigare som jagar och utplånar vampyrer och daimoner. En passionerad och förbjuden attraktion uppstår genast mellan de båda och de måste snabbt hitta ett sätt att frigöra sig från varandra. Annars kommer de båda två att dö.

Jag fick ett tips om denna boken av en annan bloggare för ganska länge sedan. Tyvärr kan jag i skrivande stund inte komma ihåg vem det var. Men jag måste säga att jag blev lite överraskad. Jag delar upp boken i fyra delar från början till slutet av boken för att kunna förklara.

Del 1 – Nu vet inte jag hur insatta ni är när det gäller porrfilmer. Det är inget jag sitter och kollar på men man ska väl inte förneka att man sett en eller en annan när man i yngre dar satt med vänner och var nyfiken. Boken börjar sådan i alla fall. Som inledningen till en porrfilm. Man märker ganska snabbt att handlingen i början bara finns där för att leda fram till de heta bitarna. Något som fick mig full i skratt för det gick inte att ta något på allvar.

Del 2 – Förklaringen till hur mörkrets jägare och diamoner hänger ihop. Om tusen år gamla hemligheter och krafter. Ganska förvirrande måste jag medge och författaren borde ha lagt lite mer energi på att förklara allt på ett bättre sätt. Om inte ens huvudkaraktären förstår, hur är det då meningen att läsaren då ska kunna förstå.

Del 3 – Den del av boken där all sex sätter igång. Fullständigt rå och verklig. Inget som blivit omstoppat i bomull för att försköna det hela. Vilket faktiskt var ett plus för min del. Är det något jag har svårt för är det beskrivningar som ”de lade sig sakta bland sidenlakanen medan han älskade med henne i timmar, ömt, försiktigt och med en fulländad åtrå” alltså kom igen. De flesta som läser sådana här böcker är vuxna nog att veta att det är inte så det går till. Så en stjärna till författaren att beskriva det verkligt och man måste säga att det hettar till ganska ordentligt i boken. Så någon som är känsligt för sådant bör avstå.

Del 4 – Delen man vetat hela tiden ska komma när folk dör å de goda ser ut att förlora och det är hemskt och tungt men samtidigt blandat med ännu mer sex. Dock så älskar jag slutet. Det var det absolut perfekta slutet på en sådan här typ av bok och man mådde bra när man läst sista sidan för man visste att allt hade gått precis som man ville.

Sällan jag skriver så här långa recensioner men denna boken kräver liksom det. Går inte bara att säga att den är okej, bra eller fantastisk för det är som en blandning mellan en bok man inte kan ta på allvar, en porrfilm i bokform och en vuxen mer komplicerad version utav twillight utan deprimerande människor och vampyrer. Nej här är dom starka och modiga och gör allt som står i sin makt för att få sin vilja igenom.

Taggat:, , , ,

One thought on “Nattens Begär (porr i bokform)

  1. Elisabet 13 augusti, 2012 kl. 19:07 Reply

    Låter verkligen inte som en bok som jag hade velat läsa *sätter fingrarna i munnen och spyr*

Kommentera

