Hur ska man släcka sin lästörst?

Har tagit ett brake ifrån läsandet ett tag nu. Jag kom till en punkt där jag inte klarade av att läsa eller lyssna på böcker längre. Jag har slitit med huvudvärk i över ett halvår och äntligen har min utredning påbörjats. Först trodde dem att det var något med mina blodvärden eller migrän. Men enligt alla blodsvar (han testade verkligen allt man kan testa på blod) så är jag så frisk man bara kan bli. Sen så tog dom bort migrän från listan också. Vad som orsakar huvudvärken vet vi inte ännu utan jag ska testa lite alternativa behandlingar först, bland annat punktmassage, akupunktur och styrketräning samt massor av koffein. Jag skulle dricka massor av kaffe tyckte min läkare. Tyvärr så tycker jag inte om kaffe så det fick bli koffeinpiller, burn och redbull. Jag har fortfarande konstant huvudvärk men ”anfallen” som jag kallar dem har kommit allt sällan den senaste månaden. Kanske för att jag är mer medveten om vad jag gör. Jag försöker inte att stressa och undviker sådant jag vet kan trigga igång en svårare huvudvärk.

Med detta så har jag också känt hur min törst efter att få läsa har ökat men jag har dragit mig för att lyfta en bok. Jag är så rädd för att det ska visa sig vara den största  orsaken till min huvudvärk. Igår kunde jag inte hålla mig längre och började läsa. Inte för längre och kan ni tänka er den tillfredskänslan jag fick av att få läsa? Jag fortsatte att läsa även idag men blev plötsligt så trött att jag somnade sittande med boken i famnen. Kanske bristen på koffeinen som gjorde det. Jag vill inte få i mig för mycket så att jag tillslut ska få huvudvärk av att jag inte får koffein. Det är inte hållbart någonstans.

Så är det någon som är i liknande situation som kan dela med sig av lite tips?

2 thoughts on “Hur ska man släcka sin lästörst?

  1. [Anna] 20 september, 2012 kl. 06:32 Reply

    Fy vad jobbigt!! Hoppas de hittar problemet så de kan hitta en lösning!!

    • Marica 20 september, 2012 kl. 16:54 Reply

      Jao men jag är ganska van nu. Det värsta är rädslan för att det är böckerna som orsakar det. Men då får jag bara leva med det för vägrar ge upp böckerna helt.😛

Kommentera

